onsdag den 5. maj 2010

Så er kortet klar

Nu er det endelige kort klar og kan findes her.

Jeg foreslår, at I, der ikke har været med før, spørger os andre om alt, der måtte være utydeligt eller uforståeligt, når man ser på kortet.

Et kort er et kort, og man kender verdenshjørnerne, men jeg kan godt huske første gang, jeg skulle forholde mig til festivalpladsen både på kort og i virkeligheden. Der er tusind spørgsmål om ting, man ikke kan gennemskue, selvom man stirrer for hårdt.

Det er min formodning, at Medarbejdercamp stadig kommer til at ligger nord for Skate på den anden side at motorvejen på Schæferhundeklubbens område. Men jeg kan ikke se det på kortet.

14 kommentarer:

  1. Det er virkelig mærkeligt. Jeg synes da, at der på de første kort var medarb.camp indtegnet?

    Hmm...

    SvarSlet
  2. Det første kort var bare et arbejdskort/stregtegning/rykken rundt på 09-kortet, for man lige kunne få en snigkigger pga. alt det med at man kan bestille plads på nogle områder i år.

    Men jeg føler mig nu ret overbevist om, at de bare lige har glemt at tegne det ind på det her kort, og at det ligger samme sted som det plejer.

    SvarSlet
  3. Altså, mener du at området med medarbejder camp ikke er tegnet med på kortet overhovedet?

    SvarSlet
  4. Ja. Men det er ikke noget, vi skal bekymre os om, før vi skal af sted. Jeg kan ikke forestille mig, at der ikke er en medarbejdercamp.

    SvarSlet
  5. Nej det ville også være mærkeligt. Men det var også bare mest fordi jeg var nysgerrig efter hvor sådan en var placeret...

    SvarSlet
  6. Det er klart. Men vi kan nok godt forvente, at det ligger lige nord for skate, lige når man er gået under motorvejen.

    SvarSlet
  7. Tænkte på om medarbejdercamp KUN er for medarbejdere, eller må man godt invitere ikke-medarbejdere forbi?

    SvarSlet
  8. Hvad er fordelen ved område E, J og P? Siden at man i år kan forud booke dem.

    SvarSlet
  9. Har desuden "fundet en bagvej" op til fakta, der kun er 300 meter længere at gå til end netto, i tilfælde af at netto bliver overrandt :)

    SvarSlet
  10. Strøm til mobiler er det de samme steder som gardaroben?

    SvarSlet
  11. "Der er ikke adgang til strøm på campingarealerne. Opladning af mobiltelefoner o.a. kan foretages i garderoberne til kr. 10 per opladning."
    Citat: http://www.roskilde-festival.dk/praktisk/camping/campingfaciliteter/

    SvarSlet
  12. Lad os starte med det sidste først. Du fandt ud af det med strømmen - men derudover har vi strøm på arbejdet, så der kan man også tage alt det med, man skal have ladet op.

    Medarbejdercamp er kun for medarbejdere, der har bestilt plads der og dermed er udstyret med et armbånd, der giver adgang.
    Så medarbejdere der ikke har bestilt plads og betalende gæster har altså ikke adgang til medarbejdercamp.

    Hvordan er bagvejen til Fakta? Så skal jeg fortælle dig, om det er en bagvej der er eksisterende eller spærret under festivalen.
    Fakta, Netto, Føtex etc. er desuden ca. lige overrendt. Men de handlende i Roskilde by er forberedte på det. De tjener under festivalen mere, end de tjener i hele december måned.

    Der vil være delte meninger om alle områder. Også E, J og P. Så jeg kan ikke pege på en bestemt objektiv fordel.
    I år er det første gang, man forsøger sig med forudbestilling. Det gør man feks for at komme problemet med alles kamp mod alle lidt til livs.
    Hvis man kommer senere end åbningen (eller senere end hegnet er væltet), kan det være svært at finde en plads til sit telt - specielt hvis man er en stor lejr, der gerne vil ligge sammen.
    Det giver altså lidt mere ro og sikkerhed. For nogen kan åbningen af campingområdet godt være temmelig stressende.
    Man har så valgt nogle yderområder - dvs det ikke er de mest populære områder. De mest populære er stadig en del af kapløbet, og det er altså dem, der ligger tættest på indgangene til selve festivalpladsen.
    Efter min mening er E dog et perfekt sted. Der skal nok blive rift om det område, når de åbner for booking.

    SvarSlet
  13. Tak, det gav vidst svar på det hele ;)

    Her er ruten:
    http://www.quikmaps.com/show/137594

    SvarSlet
  14. Det er et forsøg værd. Jeg er dog ikke sikker på, at tiden er sparet, når man er færdig med at vente på en mulighed for at komme over Ringstedvej :P

    SvarSlet